Tic Tac Tic Tac!!!

Idag e det fredag & veckan e snart slut! Denna veckan har varit riktigt lärorik vad gäller många saker som e av betydelse av framtiden. Jag har läst en massa böcker som fått mej att tänka mer positivt och att man ska lita på sin inre styrka & kraft!
Man ska aldrig påverkas för mycket av andra utan alltid följa den väg som man tror leder en rätt:)
Jag har även varit på mödravården i Hässleholm 2 ggr i veckan och första besöket var det inskrivning och dom tog en massa prover, vikt och sen ställdes det enheldel frågor efter det.
Idag fick jag en akut tid dit eftersom min sjukskrivning snart går ut och nu fick jag den förlängd med 50% tom den 7 mars.
Jag står ju även som delvis arbetslös så  nu e det nya tag som gäller framöver även om jag kanske måste rycka in extra någon gång på Svenska Greta som assistent. det e alltid bra med lite extra cash på sparkontot nu när den lille e på väg!
Jo, doktorn på mödravården sjukskrev mej som sagt och sen bad jag om att få en tid till csk för ett vaginalt ultraljud eftersom det dröjer 1,5 månad innan jag får göra det på MV.
Men hon sa att vi kan kolla upp det här o nu & se att allt e bra genom att lyssna på hjärtljuden!!
Yippie:) Jag blev jätte glad att hon ville göra det så det var till att lägga sej på britsen o sen la hon något genomskinligt kladd på magen o sen tog hon något som liknade ett litet stetoskop som hon satte igång o tryckte lätt mot magen....
TIC TAC TIC TAC fick jag höra och jag kände ett lyckorus gå genom hela mej!!
Det var en helt underbar känsla att höra min lilla  babys hjärtljud för första gången!!
Doktorn sa att det kunde vara svårt att lyssna på hjärtljuden så tidigt eller tex om man var tjock så kunde man inte alltid höra dom men vi hörde den lilles hjärta slå för fullt direkt.. Högt & tydligt!! Det var ett magisk o känslosamt ögonblick!
Jag fick ju se det lilla livet när jag var på vaginalt ultraljud både i vecka 6 och 7. Då fick jag se med egna ögon hur den lilla krabaten låg där inne i livmodern och att ett hjärta tickade på!

Nu dröjer det som sagt tills jag e i vecka 18 innan jag får göra ett ultraljud till men det blir ett mag ul istället för då e jag nästan halvvägs gången.
Jag & Tommy har börjat planera för barnets namn redan och vi har 3 fina flicknamn om det blir en lite tös men vi har bara ett par pojknamn som vi e lite osäkra på.... fast namnen håller jag hemligt lite till...
Det får ni veta längre fram!!
Nu ska jag in på datorn här o se om jag hittar något intressant!! Chatta lite på msn oxå kanske.
Ha en bra dag allihopa
Kramar till er ♥





Kommentarer
Jeffi peffi

Oh grattis! Så kul att höra prickens hjärtljud! :D Kramis

2010-02-12 @ 14:26:43
URL: http://petlover.blogg.se/
Åsa

Åhh va roligt att höra hjärtljuden! Måste verkligen vara magiskt!!! haha ja såg att jeffi hade skrivit pricken, kallade ja o jenny hennes Isak när han bara va några veckor gammal i magen också:)



Längtar tills din bebis börjar sparka o greja !=)Då ska ja va där o känna..=) hihi

2010-02-12 @ 22:06:58
URL: http://sambaplaneten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Melrosegirl

Första bloggen: www.vickeolsson.blogg.se Hej alla bloggläsare!! Jag heter Veronica men kallas Vicke:) Jag bor i Hässleholm i Skåne och är mamma. Jag gillar allt som gör livet meningsfullt och glatt! Jag Tror på Karmans lag och att "What u give is what u get"!! Live and love!!

RSS 2.0