Sjukskriven & Arbetslös.... Hmmmm



HAHAHA.. Den e väll ganska bra med tanke på min situation & den stämmer ju lite in på mej förutom att enda sjukan jag har så e det graviditetssjukan! Och jag blir ju mammaledig om 6 månader.. Samtidigt kan man ju poängtera att jag INTE kommer att kunna gå tillbaks till jobbet som personlig assistent mera eftersom våra arbetspass e sjukligt lååånga...
Jobbar från 17- 10 morgonen därpå alltså ett DUBBELT normalt arbetspass varje gång. Vi har sovande jour på natten men lägger oss inte förrän seeeeent.... efter 2 någon gång + att man blir väckt någon eller några gånger o stannar uppe ett bra tag då oxå...
Det positiva med detta jobb e ju att man tjänar riktigt bra på att jobba intensivt och man får mycket ledighet o flexibilitet på köpet. Passar ungdomar bra att ha ett sånt här arbete eller vad tycker ni? Jag har trivts jätte bra och njutit av lediga dagar o när man väl jobbat har man jobbat som sjutton.
Men nu e den tiden förbi... Nu väntar en familjetid med barn, lycka & ansvar!!
Pratade med försäkringskassan idag & bad om hjälp hur jag ska göra med sjukskrivning & jobb.
Kan ju inte ta de långa arbetspassen nu när jag e me barn o mår illa dagarna i ända o tröttheten e dessutom inte att leka med...
Först var det tal om halva arbetspass och det hade passat mej utmärkt men tyvärr så fanns det omständigheter runt det som inte gick att lösa... så nu sitter man här o vet varken ut eller in!
Ska jag fortsätta vara halvtids sjukskriven och gå på A-kassan o vara arbetslös resten tills det dyker upp något bra erbjudande?
Jag e evigt tacksam för goda råd i denna knepiga situationen.... lika bra att lägga jobbet som assistent på is så länge o ägna tiden åt något nytt???


Nu har jag tagit ett stort steg här i livet och en ny ljusare framtid väntar!!
Det får vi hoppas iallafall..
Undrar vad man ska göra sen efter mammaledigheten.. dumt att ens börja tänka på det redan men drömmar måste man ha. Det e ju väldigt länge tills mammaledigheten e över so let it BE!
Allt fixarväll sej med tiden! Bara att leva livet & njuta ...
Det finns bara så många frågor o olika vägar att gå.... jag e tveksam till mycket i min situation.. inte vad gäller barnet men annat runt omkring... bostad, samboförhållande, ekonomi, fritidsintressen etc etc...
Jag blir lite splittrad här ibland för allt hat gått så otroligt snabbt och jag får ibland en reality check... What is this??? Where am i?? What has life to offer 4 me?
Har man gjort rätt val eller? Oavsett så är man där man e och man kan inte dra tillbaks tiden...
Dåtid och framtid kan man inte riktigt styra som man själv vill men det enda man kan göra något åt så e det NUET!!!!
♣LIVE and let LIVE♣
Finns många vägar att välja men hur vet man vilken väg som leder en rätt...
Jo det e svårt men lyssna till ditt inre ljus o din vägledare.. följ hjärtat och för och emot..
Vad får dej att känna känslor?
Vad får dej att vara glad och att skratta eller gråta?
Vad gör dej arg, ledsen, irriterad och besviken?
Undvik allt det sistnämnda för din egen lyckas skull! Går det att se ljusning i allt det dåliga JOO, då går det kanske men ser man situationer i mörker så leder det bara till ännu mera olyckliga stunder.
Nu svävar jag in på en massa men har precis läst ut en bok som heter HEALING.
Så bra den var alltså och man får en massa vettiga goda råd om hur man ska känna efter vad det e man egentligen vill.






Helande händer och ett äkta hjärta e väll det finaste som finns eller vad tycker ni?


Kommentarer
MyzaaN

Ja det är skönt att börja må bättre :)

klarar inte riktigt av att bara ligga hemma !

haha ja precis:D uch har inte tid att vara sjuk heller (A) Det var så lite så kram<3

2010-02-09 @ 16:30:35
URL: http://myzaans.blogg.se/
REBBAN

hejsan allt bra ? kram

2010-02-09 @ 17:59:23
URL: http://rebbsann.blogg.se/
Jennifer

Det valde jag med :D Kramis

2010-02-09 @ 19:47:17
URL: http://petlover.blogg.se/
Jenny

Hej vicke :) Vad roligt att du tittade in på min blogg ! Jag har börjat blogga lite så smått nu igen, Är allt bra med er ? :) Vilken rolig nyhet jag läste här nere, GUUUD. Grattis !! Vad underbart och mysigt :) Önskar er alla lycka till, Krama om Stig o Anita ifrån mig så är du rar. KRAAAAM.

2010-02-09 @ 22:47:45
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/
Åsa

Va kul att du bloggar lite aktivt nu=) ska ju bli så roligt att läsa framöver med bebis o allt !!:)

Får man gosa lite me din bebis sen? hihi.. Åhh på söndag ska ja va gudmor ju! nerrrrvöööst!

2010-02-10 @ 14:01:50
URL: http://sambaplaneten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Melrosegirl

Första bloggen: www.vickeolsson.blogg.se Hej alla bloggläsare!! Jag heter Veronica men kallas Vicke:) Jag bor i Hässleholm i Skåne och är mamma. Jag gillar allt som gör livet meningsfullt och glatt! Jag Tror på Karmans lag och att "What u give is what u get"!! Live and love!!

RSS 2.0