Valentines day - Alla hjärtans dag

♥ Nu e klockan 8.30 på morgonen och jag vaknade tidigt idag redan 6.30 sen kunde jag inte somna om.
Min lilla kisekatt Molle kom & la sej hos mej i sängen & han ska ända upp i ansiktet på en o snusa.... sen e han duktig på att klia en i håret.. han älskar långt hår så han brukar plöja igenom det med tassarna på morgonen... vilken hårborste!! Hahaha
Hur började er Alla hjärtans dag då?
Min började bra här & jag fick kaffe på sängen & ett sött kort med pengar i! Det var snällt & uppskattat.. fast innan  dess smög jag upp & satte fram ett kort o en liten nalle till honom vid köksbordet.. han verkade bli glad!
Alla hjärtans dag handlar inte om att köpa saker till varandra utan ge varandra ett par fina rader om kärlek eller visa att man uppskattar varandra.. att göra något fint för den andra kan inte värderas i pengar!! Även om det kostar att köpa småsaker oxå så e det ju inte som en födelsedag med presenter precis... Vad tycker ni?
Man behöver inte BARA göra något för den man e tillsammans med utan det e oerhört gulligt att tänka på vänner och familj oxå på alla hjärtans dag!! All kärlek e  betydelsefull!!



Tänker på min lilla Ludde när jag ser denna söta bunny rabbit!!!
Nu ska jag kolla lite spådomar här på nätet och se om det visar något skojigt... kanske ska skriva svaret här.... Jaaa sen får ni gärna hjälpa mej att tolka hur framtiden ser ut!!!!

www.spadom.se

Min fråga: Hur kommer närmsta framtiden se ut vad gäller bostadssituation och förhållande?

Svar:    

Tidigare: Page i stavar

Symboliserar livsglädje i alla dess former, spontanitet. Ett livfullt barn (människa) med mycket energi som vill utforska världen. Kärleksmässigt visar det på barn i en relation eller lusten att upptäcka nya områden i kärlekslivet.
En relation av detta slag är sällan seriöst utan ett experiment. Arbetsmässigt visar det på att man utforskar nya områden, en invit.

Det som är: 7 i bägare 



Detta kort visar på att det finns val och möjligheter. Kortet visar på drömmar och illusioner och att bygga luftslott.. alltså att inte se verkligheten som den e. Tankarna och drömmarna är inte förankrade till verkligheten utan kommer till slut att krossas. Detta kortet står för illusioner och frestelser.

Det som kommer: 4 i svärd


Detta kortet visar på en tid av vila och återhämtning och kanske man upplever en tid då man känner sej orkeslös och håglös. Man har hittat en lösning som känns bra. Nu e det dax att agera och inte att avstå. Man måste göra något åt sina tankar och inte bara låta det vara. Detta är en tid då mycket mer eller mindre står stilla. Upp o hoppa o gör något!







Kommentarer
Jeffi

Bra idé :) Det ska jag nog göra! :D Hoppas du får en härlig alla hjärtans dag Vicke! :D Kramis

2010-02-14 @ 11:53:32
URL: http://petlover.blogg.se/
Rocky

Glad alla hjärtans dag!

2010-02-14 @ 12:27:02
URL: http://rocktheclock.blogg.se/
Sandra

Låter trist men ibland kan det vara bra att vara ifrån varandra... För att sen hitta tillbaka till varandra :)

Jag vet inte riktigt hur mitt liv leker, vill väldigt mycket men gör väldigt lite :) Jag frågade ju som sagt om du ville berätta lite om din tid i LA i ett mejl till mig, om vad du gjorde där och så. Det hade varit himla snällt.

Hoppas du har en bra alla hjärtans dag :)

Massor med kärlek! Puss!

2010-02-14 @ 21:32:36
URL: http://sandus.blogg.se/
Åsa

Oj va kul! Här har de ju kommit en massa inlägg under helgen! =) Kul me lite läsning! Tråkigt att du e deppig, men kanske kan vara hormonerna som åker upp o ner nu? Det blev inte så mkt till alla hjärtans dag här. Jag var ju gudmor och det tog hela dagen.. men kul var de! =) ja ska nog gå in o spå mig lite nu ja me. längesen ja va på den spåsidan! ha de gott!!! kramar Åsa

2010-02-15 @ 11:54:34
URL: http://sambaplaneten.blogg.se/
Sandra

Jag har faktiskt funderat på att bli terapeut/psykolog men jag känner inte mig riktigt mogen för det än :)

2010-02-16 @ 16:29:08
URL: http://sandus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Melrosegirl

Första bloggen: www.vickeolsson.blogg.se Hej alla bloggläsare!! Jag heter Veronica men kallas Vicke:) Jag bor i Hässleholm i Skåne och är mamma. Jag gillar allt som gör livet meningsfullt och glatt! Jag Tror på Karmans lag och att "What u give is what u get"!! Live and love!!

RSS 2.0