Today is a new Day

♣ Hallå alla mina vänner.. eller iallafall de som lägger ner tid att läsa min blogg här!
Idag vaknade jag & mådde faktiskt ovanligt bra efter att ha tagit en postafen igår mot graviditets illamåendet...har tagit ett par ggr innan oxå men blev då så super trött att jag inte kunde hålla ögonen öppna, men idag känner jag mej pigg o alert!
Jag har mått fruktansvärt illa & tröttheten har varit jobbig nu under de första 11 graviditets veckorna men de säger att det ska avta efter 12 veckan alltså då tredje månaden.... JAG LÄNGTAR!!
Man e inte riktigt sej själv & det känns som man gått i någon slags dvala fram till förr ett par veckor sedan.. det e så mycket som händer i kroppen att man har svårt att hänga med! Hormonerna sprudlar o kroppen förändras snabbt.
Nu börjar den roliga tiden iallfall o magen putar ut lite grann.... Hihihi:)
Jag har ju berättat för många att jag väntar barn & det börjar liksom kännas att det e på riktigt!!
Jag e såååå lycklig över att få äran att bli mamma & jag ska göra allt i min makt för att dettta fina nya lilla livet ska få ett härligt & underbart liv!!!
♥I LOVE YOU BABY♥
Man får ju hoppas att allt går vägen & att det går bra genom hela graviditeten men det känns som det e en stark liten där inne i den hemliga livmodersvärlden!
Så här stor e lilla pricken nu.... Looksie Looksie...

    Den lilla har växt ganska mycket 4-5.5 cm och e stor som en kiwi redan och alla organen e på plats... könsorganen håller på att bildas tror jag men det e ju redan bestämt vilket kön det blir. Alla anlag bestäms ju redan vid befruktningen sägs det!
      

Så nu fick i se hur långt gången jag e och hur stor det lilla fostret har blivit.. det e intressant eller hur?
Lyckades hitta bra bilder på nätet och ska försöka uppdatera så mycket jag kan.
Den lilla e ju beräknad till någon gång mellan den 21-27 augusti!!
Blir en härlig graviditets sommar med mycket sol, bad & äventyr. Blir nog en solbränd liten sötis som kommer ut i augusti..
Hoppas att det blir fött i Jungfruns tecken för själv e jag ju kräftan o dom passar superbra ihopa!!!
Ska kolla upp när jungfruns tecken e så man vet exakt.... wait...
Jo den 24/8- 22/9 så om det INTE blir jungfrun vilken jag nästan e övertygad om att det blir, så blir det ett Lejon! & det e inte helt fel heller för det e ett stolt o starkt tecken & min älskade mamma e Lejon!!
Nu ska jg sätta på lite musik här o kolla runt lite på nätet!
Hoppas ni alla har en bra dag!!!
Många Kramar från Vicke



Kommentarer
Sandra

Hej :) Så mysigt att du är med barn.. Du kommer bli en otroligt kärleksfull och underbar mamma!

Mm, borde uppdatera oftare men nu på senaste har jag inte haft någon direkt inspiration eller motivation men det ska jag ändra på :)

Undrar förresten om inte du skulle kunna skriva ett mejl till mig eller något om din tid i LA? Va du gjorde där, var du bodde osv? Om du vill, kan och orkar förstås :)

2010-02-08 @ 13:14:31
URL: http://sandus.blogg.se/
Jeffi

Oh den lilla bebben :D Ska du bli så söt, ska du bli så söt :D Jag gullar redan med den :)! Hehe :P Franska pussar till dig och pricken! ;D

2010-02-08 @ 18:57:34
URL: http://petlover.blogg.se/
Josephine

sv: ja men eller hur! vitt är ju as fräscht :D men vad kul att du hittat hit! varmt välkommern :D kram

2010-02-08 @ 19:49:04
URL: http://stjupid.blogg.se/
MyzaaN - Princess Pink

Tack söta du :) Tror att glädjen kommer tbx snart bara så tråk att vara sjuk,.. det hoppar i benen vill göra MASSA :D

Då får jag säga välkommen till min blogg då ;) & min rosa lite små galna men ibland rätt ås normala värld :D



haha härligt med en liten i magen... så spännande :D kram

2010-02-08 @ 22:18:39
URL: http://myzaans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Melrosegirl

Första bloggen: www.vickeolsson.blogg.se Hej alla bloggläsare!! Jag heter Veronica men kallas Vicke:) Jag bor i Hässleholm i Skåne och är mamma. Jag gillar allt som gör livet meningsfullt och glatt! Jag Tror på Karmans lag och att "What u give is what u get"!! Live and love!!

RSS 2.0